Jak zabránit nočním nájezdům na ledničku

22. května 2012 v 15:33 | Mrs. Inspiration |  o ppp
Proč celý den nemáte hlad a večer se už nemůžete udržet, hlady šílení otevíráte ledničku a cpete do sebe co se dá? Jak se v noci zbavit neodbytné chuti k jídlu?
Prvním pravidlem je sníst denně šest až sedm porcí jídla. Pokud jíme častěji a menší porce, pomáhá to zrychlovat náš metabolismus, a rychleji tedy spalujeme a hubneme.
Pokud jíme pouze tři až pět porcí za den, tělo je ve stresu a zapíná šetřící cestu metabolismu, hubnutí se tím zpomaluje.
Zároveň to, že stále něco jíte, vás natolik zasytí, že to zabrání pocitům hladu večer.

Jezte dostatek vlákniny

Vláknina nás zasytí, zvětší objem žaludku a ten vyšle rychleji signál do centra sytosti o tom, že jsme již najedení.
Zároveň zrychlí peristaltiku tlustého střeva, chodíme pravidelně na záchod, netrpíme zácpou.
Vláknina zároveň pohlcuje toxiny v tlustém střeve a brání tak vzniku střevních zánětů, možné přeměny buněk v rakovinotvorné, a tím i posiluje imunitu.
Dbejte na to, aby bylo v jídelníčku dostatečné množství bílkovin.
Bílkoviny je možno získat např. z masa, nejlépe krůtího, kuřecího, ryby, méně vhodné je hovězí nebo vepřové.
Vhodným zdrojem bílkovin jsou například tvarohy ( sladký tvaroh, cottage sýr, běžné vaničky tvarohu), tofu sýr, fazole.
Dostatečné množství bílkovin v jídelníčku pomáhá uvolňovat tuky z tukových zásob v buňce.
Zároveň mají bílkoviny vysokou sytící schopnost, pokud si je dáme navečer, jistě nebudeme trpět takovými pocity hladu, jako kdybychom si dali něco sladkého či zeleninu.

Jezte hodně mléčných výrobků

Lidé, kteří snědí alespoň pět porcí mléčných výrobků za den, nemají potíže s udržením váhy.
Poslední porce by měla být v 19 hod a to ne větší než 800 kJ. Pokud budeme v tuto hodinu jíst porce větší, nezabráníme tomu, aby si tělo něco z přijaté energie neuložilo do tuku.


Podle své možnosti cvičte a využívejte každou příležitost k aktivitě.
Cvičení zvyšuje vyplavování endorfinu do těla, a tím navozuje pocit štěstí, uvolnění a spokojenosti.
Další radou je najít si náhradní aktivitu pro své potěšení.
Někoho těší, napuštěná vana s příjemným olejíčkem, nyní relaxuje při čtení knihy či poslouchání hudby.Zkuste si naprogramovat jinou relaxační aktivitu než přejedení se.
Důležité je si svůj problém pojmenovat. Pojmenovaný problém je daleko jednodušeji řešitelný.
Přejídám se ze samoty? Stačí si někdy pouze říci: " Ano, samota je pro mě těžká, budu dělat vše pro to, abych tento svůj problém vyřešila".
Přejídám se kvůli stresu z práce? Není tedy vhodné uvažovat o změně? Je tato práce opravdu pro mě a mé zdraví přínosná?

Požádejte o pomoc okolí

Víte, že není ve vašich silách odolat, když před vámi ujídají brambůrky či pijí víno.
Vědomě se omezovat je opravdu velmi těžké. Pravděpodobnost, že selžu, když přede mnou leží jídlo, je velká.
Zkuste tedy rodinu požádat o to, aby před vámi nejedli či po určitou dobu přestali kupovat potraviny, které vás tak lákají, přitom ale nesvědčí vaší hmotnosti.
Napijte se malého množství mléka. Pokud již není jiná cesta než něco sníst, volte tedy to méně nebezpečné.
Mějte např. pro tuto příležitost v lednici hlávkový salát, plátek šunky či v noci zkuste vypít jedno deci teplého mléka.
To udělá mikrofilm na stěně žaludku, zklidní ji, a vy můžete pokračovat ve spánku.

Jak pomůže farmacie?

Při nočním přejídání je vhodná konzumace vlákniny. Nejde o pravý lék, je to potravinový doplněk, ale může udělat divy.
Zasytí, zrychlí peristaltiku tlustého střeva, zabrání zácpám, pohlcuje toxiny, které mají tendenci podněcovat střevní záněty a přeměnu zdravých buněk v rakovinotvorné.
Tím zároveň zvyšuje i imunitu. Blokátory protonové pumpy či H2 receptorů - blokují sekreci žaludečních štáv a tím zamezují podráždění žaludeční stěny.
Podráždění žaludeční stěny a tendence ke vzniku vředů či zánětů sliznice v nás může vyvolávat nepříjemné bolestivé pocity v oblasti žaludku až vlčí hlad.
Sibutramin je látka, která je obsažena v lécích pouze na lékařský předpis. Je to látka, která blokuje centrum sytosti a tím zamezí nadměrnému jedení.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Amelie Amelie | Web | 23. května 2012 v 15:32 | Reagovat

Já jsem se v noci ještě nikdy nepřejídala, vždycky to "stihnu" přes den. Ale ty rady jsou dobré i celkově, hodně mě potěšilo to s těma mléčnýma výrobkama, protože jsem na nich prostě závislá :))

2 Mrs. Inspiration Mrs. Inspiration | 24. května 2012 v 14:06 | Reagovat

to já taky. zmáknu třeba 5 jogurtů za den, i když to je (přiznávám) už trochu extrém. jinak jsi moc šťastní dívka, když e nepřejídáš v noci. to já to dělám hlavně v tuhle dobu =(

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama